Homepage Horeca Marketingtips voor jouw horecaonderneming

Marketingtips voor jouw horecaonderneming

door Frank

Er zijn enorm veel horecazaken waardoor het soms lastig kan zijn om je te onderscheiden. Hoe zorg je ervoor dat gasten bij jou komen eten of drinken? Hoe vergroot je jouw naamsbekendheid en hoe zorg je ervoor dat je vaak volgeboekt zit? Dit doe je met behulp van marketing. Hoe meer mensen van jouw horecazaak afweten, hoe groter de kans dat mensen hier ook een bezoekje aan brengen. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat jouw website en social media kanalen op orde zijn. Zoeken mensen naar een bepaald gerecht of naar het beste restaurant in de buurt? Dan kan goede marketing ervoor zorgen dat jouw horecazaak als eerste omhoogkomt in Google.

Restaurantmarketing toepassen en de voordelen

Je hebt veel tijd en energie gestoken in het optimaliseren van je menukaart en het inkopen van de beste wijnen. Dan is het nu tijd om ervoor te zorgen dat jouw gasten langskomen voor een hapje eten. Om op te vallen is het goed om je te onderscheiden. Zorg dat je uniek bent en dat je iets aanbied waardoor gasten naar jouw restaurant komen en niet naar de buren gaan. Dit kunnen unieke gerechten zijn of een leuk en nieuw concept. Deel dit vervolgens volop op je website en op social media kanalen. Wanneer gasten op deze posts afkomen en hierdoor een bezoekje brengen aan jouw horecazaak, is het jouw taak om ervoor te zorgen dat je gasten een unieke en geweldige ervaring hebben. Op die manier blijven ze ook terugkomen en kunnen ze positieve reviews achterlaten. Dit zal je weer helpen om nieuwe gasten aan te trekken.

Zet marketing in voor terugkerende gasten

Wanneer nieuwe gasten bij jou komen aanschuiven en een goede ervaring hebben gehad, is het belangrijk dat ze ook weer terugkomen. Je kunt dan marketing gebruiken om deze gasten een kortingscode aan te bieden voor hun volgende bezoek. Zorg er ook voor dat het gehele proces makkelijk verloopt. Van het maken van een online reservering tot het afrekenen van de maaltijd. Je kunt je gasten ook aanmoedigen om leuke foto’s te posten met de hashtag van het restaurant of het café. Negatieve reviews op divers sites zijn geen factor meer voor gasten om wel of niet naar een restaurant te komen. Mooie foto’s van lekker eten en een leuke inrichting zijn vaak te reden dat gasten naar jouw horecazaak komen.

Lees ook deze berichten: