Homepage Restaurant Zo verbeter je de gastervaring in jouw restaurant

Zo verbeter je de gastervaring in jouw restaurant

door Frank

De enige manier om omzet te draaien wanneer je een eigen restaurant hebt, is met betalende gasten. Het allerbeste zou zijn als gasten ook regelmatig weer terugkomen om een hapje te eten. Om ervoor te zorgen dat gasten voor jouw restaurant kiezen is de menukaart erg belangrijk. Dit kan er al voor zorgen dat een groot deel wel of juist niet naar binnen stapt. Vervolgens is het aan de bediening en de kok de taak om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt en dat de gerechten goed zijn bereid en in de smaak vallen. Ook de uitstraling en de hygiëne zijn hierbij erg belangrijk. Hiermee vergroot je de kans dat deze gasten vaker terug zullen komen.

Tips van ervaren restaurantgasten

Gasten vinden het prettig als ze bij de deur worden begroet en naar de tafel worden begeleid. Het is een pluspunt als ze al snel worden geholpen met een drankje. Je scoort hoog wanneer alle processen soepel verlopen. Dit begint al bij de reservering en eindigt op het moment dat de gasten gaan betalen. Zorg ervoor dat je meerdere betaalmethodes aanbiedt en dat alles vloeiend verloopt. Komen de gasten vaker terug? Toon dan je waardering en geef ze nét een beetje meer persoonlijke aandacht. Zo kun je laten zien dat je de terugkerende gasten waardeert. De bediening van een restaurant is ook belangrijk. Zorg ervoor dat je investeert in de bediening en geef ze regelmatig cursussen of trainingen. Alleen zo kunnen ze jouw gasten de beste ervaring bieden.

Zorg ook dat alles buiten het restaurant goed verloopt

Natuurlijk is het belangrijk dat in het restaurant alles goed zit. Van de menukaart en de bediening tot het eten en de aankleding. Maar denk ook eens aan de marketing van het restaurant. Zo kun je bijvoorbeeld kortingsbonnen aanbieden zodat nieuwe gasten sneller je restaurant komen uitproberen. Zorg dat jouw gasten online een review kunnen achterlaten. Ook wanneer er een negatieve review voorbijkomt, is het belangrijk dat je hier vriendelijk op reageert. Neem eventuele feedback mee en zorg voor een nóg betere ervaring voor bestaande en nieuwe gasten van het restaurant.

Lees ook deze berichten: